عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

در شورای فرهنگی سازمان بر ضرورت غنی سازی برنامه های فرهنگی سازمان تاکید شد

در شورای فرهنگی سازمان بر ضرورت غنی سازی برنامه های فرهنگی سازمان تاکید شد


اولین جلسه شورای فرهنگی سازمان در سال ۹۸  با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، مهندس کلافی مشاور معاون وزیر و رئیس حوزه ریاست، دکتر مویدی معاون ترویج و آموزش ، حجت الاسلام سعیدیان مسئول نمایندگی حوزه ولی فقیه و جمعی از مدیران کل دفاتر ستادی  شنبه ۱۴ اردیبهشت در سالن اندیشه برگزار شد.
حجت الاسلام میرزایی کارشناس فرهنگی دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه با ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر در سال گذشته، رئوس برنامه های سال ۹۸ را در زمینه توسعه و ترویج نماز، ترویج  معارف قرآن، برگزاری دوره های معرفت افزایی ویژه اعضای هیات علمی ، برگزاری مراسم و مناسبت های ویژه، اردوهای فرهنگی آموزشی، تهیه و توزیع محصولات فرهنگی ،تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگر مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد  اجرای این برنامه ها بتواند در زمینه توسعه فعالیت های فرهنگی و تعالی فرهنگ سازمانی موثر باشد.
حجت الاسلام سعیدیان مسئول نمایندگی حوزه ولی فقیه با بیان این مطلب که فعالیت های فرهنگی هویتی اثرگذار در طول مدت زمان دارد یادآور شد همانطور که فعالیت های پژوهشی ، گاهی ۱۵ سال زمان لازم دارد تا به ثمر بنشیند امور فرهنگی نیز چنین ماهیتی دارد تا به مرور زمان منشا تغییرات مثبت شود. وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای آشنایی با سیره اهل بیت علیهم اسلام ، ظرفیت های بهره مندی از فضاها و امکانات سازمان در خدمت  فرهنگسازی و تعالی رفتار سازمانی  ضروری دانست.  مسئول نمایندگی حوزه ولی فقیه  در سازمان با اشاره به موفقیت این دفتر در برگزاری دوره های آموزشی از جمله دوره معرفت افزایی، ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل دو چندان کلیه همکاران و مدیران بتوان در سال جاری برنامه های پیش رو را در مناسبت ها و اعیاد مذهبی با شور و شکوه هر چه بیشتر برگزار کرد. وی تقدیر از ایثارگران و تجلیل از مقام شامخ شهدا وجانبازان را از جمله دغدغه های جدی این دفتر برشمرد و رویکردهای غنی سازی امور فرهنگی سازمان را اعلام داشت.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان با تاکید بر این مطلب که برنامه های فرهنگی باید به گونه ای طراحی شود که ضمن اثرگذاری بر دیدگاه و منش رفتاری مخاطبان ،  اصل مردمداری و رسیدگی معنوی به همکاران از سوی  شورای فرهنگی احیا و رعایت شود. وی هم چنین با انتقاد از این مطلب که ارزیابی امور فرهنگی نباید به سمت ارائه آمار و ارقام کمی سوق پیدا کند، کیفی سازی برنامه های فرهنگی متناسب با نیاز مخاطبان سازمانی و خانواد ه های ایشان را خواستار شد. رئیس سازمان با تاکید بر ضرورت تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران از شورای فرهنگی خواست نسبت به ارتقای جایگاه فرزندان شهدا و ایثارگران برنامه ویژه ارائه دهند. دکتر خاوازی هم چنین با تاکید بر ضرورت نوسازی نمازخانه ستاد سازمان ، زیباسازی مکان نمازگزاران سازمان را در اولویت دفتر خدمات فنی و پشتیبانی برشمرد و ابراز امیدواری کرد در سایه همفکری و مشارکت بتوان شاهد تغییرات رو به رشد و نویدبخش در حوزه فعالیت های فرهنگی سازمان بود.
هر یک از مدیران ستادی از جمله آقایان دکتر گلمحمدی مدیرکل دفتر منابع انسانی و نوسازی اداری، دکتر آقایی مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی، مهندس عمادی مدیر کل حراست ، دکتر نجفی مدیر کل دفتر خدمات فنی و پشتیبانی، دکتر صفت اله رحمانی فرمانده خانم دکتر شهمیرزادی معاون دفتر فناوری اطلاعات و  اطلاع رسانی کشاورزی هر یک  با برشمردن ظرفیت های زیر مجموعه خود در  همکاری با دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه اعلام آمادگی کردند.
روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی