عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

آموزش نحوه امداد خواهی در هفته سلامت ۱۳۹۸ کلید خورد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، برنامه آشنایی دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی با اورژانس و نحوه امداد خواهی در لحظات نیاز به خدمات فوریت پزشکی در اورژانس استان شروع شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : طبق توافق صورت گرفته، طرح بازدید دانش آموزان  از مرکز اورژانس در راستای افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در امر سلامت مقارن با هفته سلامت در استان شروع شد.

دکتر فرزاد رحمانی با اذعان به اینکه آگاهی و فرهنگ سازی دانش آموزان آثار مثبت فراوانی را بدنبال خواهد داشت افزود:  آشنایی دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی با اورژانس و نحوه امداد خواهی در لحظات نیاز به خدمات فوریت پزشکی بسیار حیاتی و ارزشمند است و چه بسا کودکی ضمن تماس با اورژانس جان شهروندی را نجات خواهد داد.

وی خاطر نشان شد این برنامه آموزشی و فرهنگی در راستای سیاستهای سازمان اورژانس کشور تداوم خواهد یافت .

گفتنی است دانش آموزان با اشتیاق فراوان از واحد‌های دیسپچ اورژانس ۱۱۵، آمبولانسهای و برخی پایگاه های شهری بازدید و از نزدیک با اورژانس ۱۱۵ آشنا شدند و به سئوالات آنها پاسخ داده شد .

لازم به ذکر است در دو سال اخیر بیش از ۲۰هزار دانش آموز مقطع سوم راهنمایی در استان دوره «اورژانس یار» را با موفقیت بصورت تئوری و عملی گذرانده اند.