عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

عملیات رزمایش پدافند پرتویی شهدای خلیج‌فارس بوشهر در جوار نیروگاه اتمی بوشهر اجرا شد/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر، رییس کارگروه سلامت در حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در این خصوص اظهار داشت: برابر سناریوی تنظیمی مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر متوجه حادثه‌ای شدند و آن را به اطلاع استاندار بوشهر فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل استان رساندند، بر این اساس استاندار در ساعت ۹:۱۱ اعلام وضعیت زرد کرد.
دکتر سعید کشمیری در این خصوص بیان کرد: پس از اطلاع‌رسانی و فراخوان نیروها و فعال‌سازی قرارگاه پدافند پرتوی بوشهر، بلافاصله اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی با حضور روسا و مسئولین تراز اول دانشگاه در محل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر فعال شد.
دبیر کارگروه سلامت در حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در آیین این رزمایش افزود: دستور استقرار ایستگاه پایش، رفع آلودگی، پست امداد پیشرفته و اردوگاه اسکان اضطراری در پنج نقطه داده شد.
دکتر عبدالرحیم دادجو بیان کرد: کلیه تیم‌های عملیاتی به محل ماموریت خود در تابعیت فرماندهان صحنه اعزام شدند و سپس دستور برقراری ارتباطات امن بین فرمانده صحنه و اتاق بحران دانشگاه داده شد.
دکتر دادجو تصریح کرد: این رزمایش در پنج مرحله پیام از جمله تخلیه مردم از محل حادثه، انتقال مصدومین به بیمارستان، آلودگی‌زدایی از مصدومین، اعلام صحنه تصادف زنجیره‌ای، اعلام سوختگی، انتقال مصدوم به استان هم‌جوار با بالگرد اورژانس اجرا و در ساعت ۱۵ با اعلام وضعیت سفید از سوی فرمانده قرارگاه استانی پایان پذیرفت.
دومین رزمایش پرتوی با سناریوی تخلیه اضطراری روستاهای هلیله و بندرگاه و کمپ مروارید در جوار نیروگاه اتمی بوشهر به فرض حادثه در این نیروگاه برگزار شد.


انتهای پیام/ زن- ۵۰۰۰