عمومی | دانشگاه تهران

بازدید رئیس هیات ویژه بررسی سیلاب‌های کشور از مناطق سیل‌زده

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمد‌آبادی، رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیات ویژه بررسی سیلاب‌های کشور با همراهی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و هم‌چنین روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران، رئیس و مسئولان دانشگاه لرستان و برخی مسئولان محلی از مناطق مختلف سیل‌زده شهرستان پلدختر بازدید کرد.
رئیس هیات ویژه بررسی سیلاب‌های کشور و هیات همراه ضمن بازدید از مناطق مختلف سیل‌زده این شهرستان از نزدیک با مردم به گفت‌وگو پرداختند و مردم نیز مشکلات و مطالبات خود را بیان کردند.
در این بازدید رئیس هیات ویژه بررسی سیلاب‌های اخیر کشور خاطر نشان کرد: «هم‌اکنون حدود ۲۰۰ محقق و صاحب‌نظر دانشگاهی کشور با این هیات همکاری می‌کنند. هیات ویژه بررسی سیلاب‌های اخیر کشور موظف است تا براساس نظرات کارشناسی، نتایج نهایی گزارش خود درباره علل سیل و راه‌کارهای مقابله با آن را ظرف ۶ ماه به جامعه و رئیس جمهور ارائه کند».
دکتر نیلی احمدآبادی با عنوان اینکه از برنامه‌های هیات ویژه بررسی سیلاب‌های کشور، بازدیدهای میدانی از مناطق سیل‌زده است، تصریح کرد: «این هیات شامل کارگروه‌های مختلفی است که از اعضای هیات علمی، کارشناسان و متخصصان تشکیل شده است و استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مختلف جامعه دانشگاهی کشور برای رفع مشکلات و چالش‌ها از آن محسوب می‌‌شود».
دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز اظهار کرد: «از ابتدای وقوع سیل اخیر در استان لرستان، ستاد امداد رسانی دانشگاهیان استان لرستان تشکیل شد و در قالب ارسال کمک‌های مختلف به سیل‌زدگان، فعالیت خود را انجام داده است».
دکتر عزیزی خاطرنشان کرد: «اولین نشست علمی بررسی علل وقوع سیل اخیر استان لرستان را این دانشگاه با حضور محققان دانشگاهی برگزار کرده است تا دانشگاه‌ها بتوانند نقش اثرگذارتری در ارائه راه‌کارها در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی داشته باشند».