عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری برنامه شادپیمایی به مناسبت هفته سلامت در پارک توحید اسلامشهر

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، به مناسبت هفته سلامت (۷-۱ اردیبهشت ۹۸) با شعار "مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به‌سوی پوشش همگانی سلامت" با همکاری اداره ورزش و جوانان و خانه فرهنگ سازمان ورزشی فرهنگی شهرداری با حضور جمعی از ورزشکاران در پارک توحید دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸ برنامه‌های آموزشی برگزار کرد.
در این برنامه پس از انجام ورزش صبحگاهی ابتدا عاشوری، کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت شهرک انبیاء در راستای برنامه نوجوان سالم نکاتی در ارتباط با مهارت‌های فرزند پروری به والدین گفت و در ادامه نیز مریم دریایی پور، کارشناس برنامه سلامت باروری شبکه بهداشت و درمان در خصوص اهمیت انجام آزمایش پاپ اسمیر باهدف تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم، نحوه مراجعه برای انجام آزمایش و فواصل انجام آن نکاتی را مطرح کرد. سپس ممتازی، معاون ورزش بانوان از اداره ورزش و جوانان در خصوص اهمیت ورزش و سلامتی مطالبی را ارائه کرد.
ازآنجایی‌که هدف نهایی در اجرای برنامه‌های هفته سلامت رسیدن به خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی اقشار مردم است، کارشناس واحد آموزش این شبکه مزایای خود مراقبتی را بیان کرده و ورزشکاران حاضر ترغیب شدند تا برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و دریافت خدمات رایگان ازجمله تعیین سفیر سلامت از هر خانواده و ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه، به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.
در پایان برنامه در سه رشته دارت، حلقه زنی و پرتاب توپ مسابقه برگزار و به سه تن از شرکت کنندگان برتر هر رشته جوایزی به‌رسم یادبود اهدا شد.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز