عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

دعوت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای عقد تفاهم نامه سه جانبه با سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداریها

دعوت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای عقد تفاهم نامه سه جانبه با سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداریها

در جلسه ۲۳۹ شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در شیراز آقای حسین صعید زرندی معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی وی اظهار داشت: چهار هزار نفر مهندس نقشه بردار ذیصلاح با آموزش دوره های حقوقی ثبت در اجرای قانون حدنگار در امر تهیه نقشه های تفکیکی در کل کشور فعالیت می نمایند.
به گفته وی تاکنون با فعالیت مهندسان ۴ میلیون مترمربع نقشه تفکیکی تهیه شده و به ثبت اسناد و املاک ارائه گردیده است . همچنین با نظارت های مستمر استان ها وفعالیت مثبت مهندسان نقشه بردار ذی‌صلاح، مسیر اشتباهات ثبتی که در گذشته وجود داشته حذف شده و دقت کار مهندسان نقشه بردار با رعایت مسائل فنی و حقوقی باعث شد ه سطح اشتباهات بسیار کم شود.
معاون املاک و امور کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تمام استان‌ها و روسای سازمان‌ها درخواست نمود در اجرای تبصره های ماده ۹ آیین نامه اجرایی قانون حدنگار به تنظیم تفاهمنامه سه جانبه نظام مهندسی، شهرداری و ثبت اسناد اقدام نمایند تا نقشه‌های مورد نیاز برای صدور پایان کار که توسط این مهندسان ذیصلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان که مورد تایید سازمان ثبت است تهیه و همین نقشه ها منجر به صدور اسناد تفکیکی شود .
به گفته وی به این ترتیب مردم از سردرگمی فعلی به دلیل تفاوت متراژها آزاد می‌شوند و قاعدتا این برنامه جامعی است که سازمان ثبت اسناد و املاک در گذشته و در آینده به جدیت پیگیری خواهد شد. آقای صعید زرندی به اقدامات سازمان ثبت برای صدور اسناد کاداستر شوارع و معابر و همچنین رودخانه ها اشاره داشت که گام موثری در حفظ حقوق دولت و مردم می‌باشد.