عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مناسبت روز جهانی کارگر و بهداشت حرفه‌ای

متن پیام به این شرح است :‌

فرارسیدن روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و روز کار و کارگر فرصتی فراهم آورد تا یک‌بار دیگر از تلاش خالصانه همه زحمتکشان عرصه سلامت به‌ویژه بازرسان بهداشت‌کار، فعالان بهداشت حرفه‌ای در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنایع و سایر ادارات و سازمان‌ها قدردانی نموده و برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و بهروزی نمایم.
امیدوارم در سال جاری با کوشش بی‌وقفه سبب به بار نشستن شعار آینده کاری ایمن و سالم با تاکید بر هدف « توسعه پایدار با تامین محیط کار ایمن و سالم با رویکرد مدیریت مشارکتی و فن‌آوری‌های نوین » گردیم.
این روز فرصت خوبی است تا اذهان عمومی نسبت به موضوع بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار حساس شود. محیط کار مستمراً در حال تغییر و دگرگونی است و این در حالی است که هم‌زمان با آن چالش‌های جدیدی به وجود می‌آورد که بایستی با فراهم آوردن زمینه‌های علمی، پژوهشی و کاربردی برای شناسایی مخاطرات شغلی، اجرای روش‌های صحیح کنترل و ارتقای سطح سلامت نیروی انسانی اقدام نمود.
نیروی کار در هر کشور پایه توسعه اقتصادی است و بهداشت حرفه‌ای به‌عنوان یک استراتژی بااهمیت که تاثیر مثبت بر روی سلامت شاغلین، افزایش بهره‌وری، رضایت شغلی و درنهایت کیفیت کل زندگی افراد جامعه دارد، تلقی می‌گردد و با توجه به اینکه رعایت بهداشت حرفه‌ای و ایمنی در کار مشروط به تغییرات بنیادی در فرهنگ کار است و این مهم به دست نخواهد آمد مگر با مشارکت و همیاری و همدلی مسئولین، کارکنان و مردم.
امید است با تلاش‌های همه‌جانبه دست‌اندرکاران با نهادینه‌سازی فرهنگ ایمنی و سلامت کار و رعایت استاندارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در میان جامعه شاغلین و جلب مشارکت همه ارگان‌ها و آحاد مردم در راستای سلامت هرچه بیشتر نیروی کار گام موثری برداریم.


انتهای پیام/ کد خبر- کد