عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

نشست رئیس سازمان غذا و دارو کشور با صاحبان صنایع کاشان برگزار شد

نشست معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو کشور با صاحبان صنایع کاشان امروز چهارشنبه مورخ ۱۱/۲/۹۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو کشور ضمن تشکر از صاحبان صنایع و اقداماتشان در زمینه تولیدات، قول همکاری و تعامل این سازمان را جهت تسهیل امور به صاحبان صنایع داد.

دکتر مهدی پیرصالحی اظهار داشت: کارگروه مشترک در زمینه عرقیات در بین دانشگاه های فعال در این زمینه شامل کاشان، شیراز و کرمان باید تشکیل شود

رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: یک جلسه مشترک در سازمان غذا و دارو تشکیل شود تا به صورت هماهنگ در این راستا اقدام شود.

وی، با توجه به توان و ظرفیت های کاشان در این زمینه گفت: کاشان می تواند مدیریت و مرکزیت این کارگروه باشد.

دکتر پیرصالحی، با بیان اینکه مرکز تحقیقات در این زمینه باید تقویت شود، ادامه داد: باید صنعت در مرکز تحقیقات نفوذ کند و با همدیگر تعامل داشته باشند.

وی، با اشاره به تجربیان مفید صاحبان صنایع افزود: دانشگاه ها بایستی از این تجربیات استفاده کنند و صنایع با استفاده از دانش و علم دانشگاه ها اقدامات موثری صورت گیرد.

معاون غذا و دارو وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه محصولات تقلبی معضل بزرگ کشور در زمینه های مختلف موضوع فراگیر و نیازمند کمک اصناف است، تصریح کرد: بایستی تمام ظرفیت در راستای جلوگیری از اجناس تقلبی را به کار می گیریم.

وی، به موضوع اطلاع رسانی در این زمینه اشاره کرد و اطلاع رسانی را یکی از وظایف مهم این معاونت برشمرد و ادامه داد: صاحبان صنایع نیز باید خود نیز از ظرفیت ها در این زمینه استفاده کنند.

دکتر پیرصالحی، وجود بارکد در اکثر داروها را از جمله اقدامات در این خصوص برشمرد و گفت: ولی باتوجه به اینکه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کاملی ایجاد نشده کمتر از یک درصد مردم از این بارکدها و استعلام آن استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: وجود بارکد نشانه  تقلبی بودن محصول نیست زیرا باید بارکد استعلام شود تا سلامت محصول بررسی شود.

وی، یکی از هدف ها در تبلیغات آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم دانست و گفت: این اطلاع رسانی با تعامل یکدیگر انجام دهیم ولی در هر حال کار فرهنگی زمان بر است.

رئیس و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این جلسه، آخرین دستورالعمل های موجود در خصوص صدور مجوز کارخانه های مواد غذایی و گلابگیری را تشریح کردند.

دکتر مهناز خانوی مدیر کل نظارت فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل نیز در این دیدار گفت: شرکت های تولید  فراوده های غذایی و درمانی گیاهان و عرقیات باید تفکیک شود و در تولید این مواد باید ضوابط خاص خود را داشته باشد.

صاحبان صنایع و مدیران کارخانجات گلابگیری در این دیدار مسائل و مشکلات مجموعه خود را بیان کردند.

این گزارش حاکیست: صاحبان صنایع و مدیران کارخانجات گلابگیری پیشنهاد مرجعیت کاشان در زمینه گل و گلاب و مسائل خود را در خصوص صدور مجوزهای صنایع  غذایی ارائه نمودند.

برپایه این گزارش: همچنین در این نشست  راهکارهایی برای جلوگیری از تولید و پخش محصولات تقلبی از طرف صاحبان صنایع مطرح شد.