عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

آیین پاسداشت مقام شامخ معلم و استاد در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

آئین پاسداشت مقام شامخ معلم و استاد همراه با تجلیل از اعضای هیات علمی برگزیده در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در آئین پاسداشت مقام شامخ معلم و استاد، گفت: بدون شک هرچه در ارتباط با جایگاه و مقام معلم صحبت شود، باز کم است.

وی افزود: معلمی شغل یا حرفه نیست، بلکه عشق و علاقه‌ای است که می‌توان به مخاطب ارائه داد. معلمی توفیق الهی است. ثمره تلاش و کوشش معلم را نمی‌توان با معیار مادی سنجید، بزرگترین دستمزد معلم انسان‌هایی است که در طول خدمت خود پرورش می‌دهد.

دکتر سودابه سلیمانی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم با اشاره به معیارها و شاخص‌های انتخاب استادان نمونه، گفت: بر اساس آیین‌نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از میان هر ۱۵۰ استاد تنها یک نفر را می‌توان به عنوان استاد نمونه انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه بدون شک همه استادان واحد علوم و تحقیقات نمونه و برجسته هستند، افزود: امیدوارم همه استادان از لحاظ علمی و اخلاقی بر آینده سازان این کشور تاثیر مثبت داشته باشند.

دکتر مجید معارف عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران نیز در این مراسم با اشاره به علم نافع، گفت: شاخص‌ها و هم‌نشین‌هایی برای علم نافع در دین اسلام تعریف شده است. بر اساس آموزه‌های دینی نخستین شاخص و هم‌نشین نه تنها برای علم بلکه برای تمام فعالیت‌ها «نیت» آن است. اگر برای نیت‌هایی نظیر فخر فروشی به علم آموزی روی آوریم بدون شک علم نافع نصیب ما نخواهد شد.

وی افزود: هم‌نشین دیگر علم «نور» است، به عبارتی علم از نوری است که باعث زنده شدن دل‌ها می‌شود. «افزایش ایمان» نیز از جمله هم‌نشین‌های علم است. هرچه انسان علمش بیشتر شود اعتقادش به پروردگار یکتا نیز بیشتر خواهد شد.

دکتر معارف ادامه داد: «حکمت»، «خشوع»، «وقار و گزیده‌گویی»، «عمل به علم» و «انتشار علم» نیز از دیگر هم‌نشین‌های علم هستند. علم نافع زمانی حاصل می‌شود که در فراگیری و آموزش علم به نکات یادشده توجه شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آثار استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری بخصوص آثار ایشان در ارتباط با قرآن شناسی، گفت: استاد مطهری به شکلی کاملاً توصیفی و استدلالی، قرآن شناسی تمام عیاری را ارائه می‌دهند.

در پایان این مراسم از دکتر زهرا نورمحمدی عضو هیات علمی دانشکده فیزیک و علوم پایه، دکتر حمیده رشادت‌جو عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد، دکتر مسعود هنرور عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی و صنایع‌غذایی، دکتر علیرضا داوری عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی و دکتر امیرمسعود رحمانی عضو هیات علمی دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر به عنوان استادان نمونه و دکتر مهرداد قوامی عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی و صنایع غذایی و دکتر هادی عالم‌زاده عضو هیات علمی دانشکده الهیات، حقوق و علوم سیاسی به عنوان استادان پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.