عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج

افتتاح دفتر استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج

به گزارش  مهدی اعلایی مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج ؛پنجمین دفتر استاندارد سازی  در طول سال جاری به همت اداره پژوهش وفناوری واحد  هیدج در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج با حضورحضرت حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس، دکتر عسگری رئیس اداره پژوهش وفناوری واحد  هیدج، مدیرکل استاندارد استان زنجان وهیأت همراه ایشان و همچنین معاونین و جمعی از اساتید این دانشگاه افتتاح شد .

در این افتتاحیه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهیدج، ضمن اشاره به سیاستهای دکتر میرزاده ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت، ایجاد دفتر استاندارد سازی در دانشگاهها را ،پاسخگویی به نیازهای دانشگاهها و ارتباط علمی آن برای دانشجویان و جامعه برشمرد ! و فرمودند اگر صنعت و ادارات مشکلات علمی خود را به دانشگاهها اعلام نمایند آنها توانمندانه آن نیاز را برآورده خواهند نمود که متأسفانه ارتباط مناسبی در این زمینه بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد. وی بیان نمود : بخاطر عدم چنین ارتباطی، در برخی موارد سیاستهای آموزشی دانشگاه هماهنگ با نیاز صنعت  و جامعه نیست و مهارتی که لازمه اینکار است وجود ندارد. لذا اصل مشکل در این است که این فعالیتها غالبا بصورت عامیانه و غیر علمی بوده است که از این جهت هم دانشگاه لطمه می خورد و هم ثمرات و تلاشهای علمی؛ بدست صنعت و جامعه نمی رسد و این مسئله بی انگیزگی در دانشجویان و اساتید را بوجود می آورد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هیدج ؛ در ادامه افزود : ایجاد دفتر استاندارد سازی در دانشگاهها،در پاسخگویی به نیازهای دانشگاهها و ارتباط علمی آن برای دانشجویان و جامعه بسیار مؤثر است و اینک به خود می بالیم که در جمع استاندارد هستیم و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه ،استاندارد وصنعت باشیم . وبعد از بیانات ایشان  مدیر کل استاندارد استان زنجان  هم فرمودند هدف از تأسیس دفاتر استاندارد سازی در دانشگاهها ، ایجاد یک پل ارتباطی بین صنعت ،دانشگاه و استاندارد است . مدیر کل استاندارد استان زنجان؛ با ایجاد دفاتر استاندارد سازی در دانشگاهها از ظرفیت های علمی و تخصص اساتید و دانشجویان در تدوین استاندارد های ملی و مشارکت در تدوین استاندارد های بین المللی بهره خواهیم جست ،جناب آقای  داود کارگرزاده مدیر کل استاندارد استان زنجان؛ در تأسیس پنجمین دفتر استاندارد سازی در طول سالجاری؛ در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج ابراز داشت : با ایجاد دفاتر استاندارد سازی در دانشگاهها از ظرفیت های علمی و تخصص اساتید و دانشجویان در تدوین استاندارد های ملی و مشارکت در تدوین استاندارد های بین المللی بهره خواهیم جست و برای تبادل افکار در این زمینه با ایجاد دفاتر استاندارد سازی که بعنوان یک پل ارتباطی بین دانشگاه ،صنعت و استاندارد می باشد بهره مند خواهیم شد .
کارگرزاده اظهار امیدواری کرد که بواسطه تأسیس این دفاتر در دانشگاهها پایان نامه های دانشجویی ، در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری به سمت استاندارد هدایت شود .
وی ؛هدف از تشکیل این دفاتر را ارتقای سطح آگاهی دستگاههای ذیربط نسبت به استاندارد سازی و ارکان نوین آن و استفاده از پتانسیل دستگاهها در اجرایی کردن استاندارد ها در سطح ملی عنوان نمود .
داود کارگرزاده تصریح کرد: ترویج و آموزش مباحث استاندارد و استاندارد سازی ؛در بین دانشجویان از دیگر اهداف تأسیس این دفاتر در دانشگاهها می باشد . مدیر کل استاندارد استان زنجان خاطر نشان ساخت : با انعقاد تفاهم نامه های همکاری ، زمینه های لازم جهت بهره مندی از ظرفیت آزمایشگاههای موجود در دانشگاهها و نیز اداره استاندارد استان زنجان فراهم خواهد شد .