عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

هم اندیشی به مناسبت روز مهندسی برق در مشهد مقدس

هم اندیشی به مناسبت روز مهندسی برق در مشهد مقدس

همایش بزرگداشت روز مهندسی برق از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و به همت گروه تخصصی برق استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان، در این همایش رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک روز شوراها و روز مهندسی برق گفت: تولید انرژی برق یکی از شاخص های توسعه و پیشرفت در کشور است.
مهندس احمد نوروزی اظهار داشت: در حوزه مهندسی برق دقت عمل بالایی وجود دارد و این خصیصه باعث می شود مهندسان برق که در راس امور قرار می گیرند، در ابعاد مختلف مسائل را تحت نظر و ارزیابی قرار دهند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این همایش از اهمیت رشته تخصصی برق با مبانی ریاضیات و فیزیک یاد کرد و بر دقت در انجام وظایف حرفه ای از طرف مهندسین متعهد تاکید نمود.
مهندس محمدحسین شرکاء اظهار داشت: تعرفه های رشته های مهندسی در اواخر سال ۱۳۹۷ افزایش یافته و این در حالی است که در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ مجدد تعرفه های پیشنهادی در هیات چهارنفره مطرح خواهد شد.
وی یادآور شد: تلاش ما بر این است که حیثیت مهندسین را برگردانیم، از این رو مسوولیت حرفه ای را در پروژه ها اجباری کرده ایم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: ما بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر مهندس در استان هستیم و موظفیم از حقوق حقه مهندسین دفاع نماییم، ضمنا می بایست به گونه ای رفتار کنیم تا دیگران بدنبال استفاده از سرمایه های علمی و تخصصی سازمان در هفت رشته تخصصی باشند.
در ادامه این همایش، پنل آموزشی برق با شرکت دکتر موسوی تقی آبادی عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، دکتر رستمی رییس نظام مهندسی ایلام، دکتر شیرزادی از نظام مهندسی کرمانشاه و دکتر سعیدی استاد دانشگاه تشکیل شد.
در این جلسه پیرامون پیگیری در خصوص افزایش تعرفه های مهندسین برق، اصلاح و افزودن بندهای جدید مبحث ۱۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، استاندارد لوله های نسوز برق، رنگ بندی سیم های برق، در پوش نمودن پریزهای برق و ... مباحثی ارائه شد.
شایان ذکر است: در این همایش که عضو شورای اسلامی شهر مشهد، رییس و جمعی از اعضای هیات مدیره و بازرسان سازمان استان و اعضای نظامهای استان ها و جمعی از مهندسین، پیشکسوتان و دانشجویان رشته برق الکترونیک و قدرت نیز شرکت داشتند از فعالان و پیشکسوتان عرصه مهندسی تقدیر شد.