عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

عدم رعایت اصول ایمنی در محیط کار سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد

مهندس عادل مقدس با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی بهداشت حرفه‌ای گفت: کارگاه‌های بزرگ و کوچک برای حفظ سلامت کارگران موظف به رعایت نکاتی هستند که سلامت کارگران را تضمین و از ایجاد آسیب به آنان جلوگیری کند.
مهندس مقدس با تقدیر از نقش کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در ارزیابی عوامل خطر و ارائه آموزش‌های لازم به کارفرمایان، افزود: بازدیدهای مستمر و گسترده‌ای در شهرستان تنگستان برای ارزیابی عوامل خطر در کارگاه‌ها با استفاده از دستگاه‌های صداسنج، نورسنج و دستگاه استرس حرارتی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: در راستای تامین سلامت کار و پیشگیری از ایجاد هرگونه سهل‌انگاری در تامین سلامتی کارگران، کارگاه‌های متخلف مطابق با قانون، در کمترین زمان ممکن، به دادگاه معرفی می‌شوند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان تصریح کرد: سهل‌انگاری کارفرمایان در کارگاه‌های بزرگ و کوچک در ایجاد شرایط محیطی مناسب و تامین وسایل حفاظت فردی برای کارگران، موجب خسارات جبران‌ناپذیری در ابعاد فردی، اجتماعی و اقتصادی در آینده خواهد شد.
" آینده کاری ایمن و سالم " از سوی سازمان بین‌المللی کار به‌عنوان شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سال ۲۰۱۹ انتخاب‌شده است.

انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰