عمومی | بنیاد ملی نخبگان

منابع فکری مهمترین عامل در توسعه پایدار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ وحید عامری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با اشاره به نقش مهم نیروی‌انسانی، منابع فکری را مهمترین عامل در توسعه پایدار دانست و گفت: اکتشاف استعدادهای برتر، استخراج دانش‌محورانه ایده‌های نو و در نهایت تولید و فروش محصولات دانش‌بنیان، از اهم اقدامات در حوزه نخبگانی است.

عامری با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از اجتماع نخبگانی و نهادینه‌شدن فرهنگ نخبه‌پروری؛ شناسایی و معرفی الگوها و مشاهیر را یکی از موارد مهم در این عرصه برشمرد و افزود: الگوسازی از مفاخر و بزرگان علم و ادب و فرهنگ، راه و مسیر درست پیشرفت را به دیگر اقشار جامعه خاصه مشتعدان‌برتر نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا، بنیاد نخبگان استان هرمزگان آیین تکریم و نکوداشت پروفسور عبدالمجید ارفعی؛ پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی اکدی و ایلامی را به عنوان یکی از برنامه‌های خود اجرایی خواهد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان در پایان با اشاره به خدمات کم‌بدیل پروفسور عبدالمجید ارفعی، اظهار داشت: وی اولین ایرانی است که به تحصیل در زمینه خطوط میخی ایلامی و اکدی (بابلی و آشوری کهن) اقدام کرده است. وی در حوزه تالیف نیز کتاب‌هایی مانند «فرمان کوروش بزرگ»، «گل‌نبشته‌های باروری تخت جمشید» را به رشته تحریر درآورده است. پروفسور عبدالمجید ارفعی همچنین از آخرین بازماندگان مترجم خط میخی ایلامی در جهان و از مهمترین کتیبه‌خوانان ایرانی است.