عمومی | دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رئیس دانشگاه تاکید کرد: تقویت نقش اجتماعی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در راستای رفع نیازهای کشور

رئیس دانشگاه تاکید کرد:
تقویت نقش اجتماعی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در راستای رفع نیازهای کشور
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در راستای تقویت نقش اجتماعی این دانشگاه به حوزه هایی مانند محیط زیست، ریزگردها، سیل و زلزله ورود کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر علی خاکی صدیق در آیین تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تبریک روز معلم گفت: دانشگاه ها و آموزش عالی کشور ۵ محور اصلی آموزش، پژوهش، فناوری و کارآفرینی، بین المللی سازی و خدمات اجتماعی را پیگیری می کنند.
وی افزود: در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز این ۵ محور در برنامه راهبردی دانشگاه دیده شده و پیگیری می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: در حوزه فناوری و کارآفرینی دانشگاه برنامه های مختلفی را تعریف کرده که در این راستا به دستاوردهایی نیز دست یافته است اما باید در این حوزه بیشتر تلاش کنیم.
دکتر خاکی صدیقی با بیان اینکه موضوع خدمات اجتماعی یکی از محورهای فعالیت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به شمار می رود، اظهار داشت: موضوع خدمات اجتماعی دانشگاه ها دامنه بسیار وسیعی دارد که از مشاوره اعضای هیات علمی در صنایع و شرکت ها و اجرای تحقیقات موردنیاز جامعه تا فعالیت های دانشجویان در قالب گروه های جهادی گسترده است.
وی عنوان کرد: ارائه خدمات دانشگاه به جامعه در حیطه نیازهای کلان کشور نیز قرار دارد به طور مثال دانشگاه ها در مسئله سیل کمک های علمی و تحقیقاتی زیادی انجام داده اند.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: نحوه برخورد با موضوع سیل، بررسی تبعات بروز سیل، پیش بینی وضعیت آینده و پیشگیری از روند وقوع سیل موضوعاتی است که دانشگاه ها باید به آن بپردازند و بررسی این موضوعات در واقع پررنگ شدن نقش اجتماعی دانشگاه به شمار می رود.
خاکی صدیق تاکید کرد: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در راستا تقویت نقش اجتماعی خود در حوزه هایی مانند محیط زیست، ریزگردها، سیل و زلزله ورود کرده است.
وی افزود: این دانشگاه درحال انجام پروژه تحقیقاتی مدل سازی ریزگردها در شرق کشور است که این پروژه نقش اجتماعی بودن دانشگاه را بسیار افزایش می دهد.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به روز معلم و سالگرد شهادت استاد شهید مطهری گفت: شهید مطهری در چند آثار خود به این موضوع اشاره دارد که دلیل فراگیری علوم دینی از سوی وی، یافتن حق بوده است.
دکتر خاکی صدیق اظهار داشت: شهید مطهری بیان می کنند که از نوجوانی قصد داشتند چیستی حقیقت و زندگی را کسب کنند که همین امر موجب شد تا ایشان به فراگیری دروس دینی بپردازند.
وی اضافه کرد: باتوجه به زندگی پربار استاد شهید مطهری می توان گفت که اگر برای کسب موضوعی به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده حرکت کرد می توان به موفقیت های زیادی دست یافت.