عمومی | دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

معاون آموزشی دانشگاه خبرداد:

معاون آموزشی دانشگاه خبرداد:
توسعه دوره های میان رشته ای در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ایجاد دوره های میان رشته ای از اهداف این دانشگاه است که در این راستا ۱۰ قرارداد تدوین شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر علی اشرفی زاده در آیین تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: این دانشگاه دارای ۸ هزار دانشجو است و به صورت میانگین سالانه ۲ هزار دانشجو به این دانشگاه وارد و ۲ هزار دانشجو فارغ التحصیل می شوند.
وی با بیان اینکه شاه کلید توسعه پایدار تربیت نیروی انسانی است، افزود: بنابراین شیوه آموزش و یاددهی برای تربیت نیروی انسانی بسیار مهم به شمار می رود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: برنامه داریم فرآیندهای یاددهی و آموزش را در این دانشگاه ارتقا دهیم.
دکتر اشرفی زاده اظهار داشت: در راستای توسعه فعالیت های کیفی این دانشگاه محورهایی از جمله توسعه برنامه های میان رشته ای، ترویج پژوهش در آموزش، افزایش مهارت ها و ارتقای توان شغلی دانشجویان و جلب مشارکت اعضای هیات علمی مورد توجه قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: همچنین در این دانشگاه برای ارتقا کیفیت خدمات آموزشی محورهایی چون شفاف سازی و تسهیل فرآیندها، توسعه و بهبود خدمات الکترونیکی، ترویج و تحکیم قانون مداری، تاکید بر انضباط آموزشی و تفکیک فرآیندهای مالی از آموزش مورد توجه قرار گرفته است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: در سال ۹۷ نیز برنامه های مختلفی از جمله تشکیل کارگروه نوآوری در آموزش، توسعه همکاری آموزشی با صنعت، توسعه برنامه های آموزش آزاد، راه اندازی مرکز ارتقای فرآیندهای یاددهی – یادگیری، تعریف و تبیین مسئولان پیگیری فعالیت های درون دانشکده ای، رصد فعالیت دانشگاه های برتر کشور، اطلاع رسانی مستمر به دانشکده ها، توسعه خدمات الکترونیکی، بازبینی و اصلاح آیین نامه های آموزشی با روش یکپارچه و همکاری موثر و کیفی با کمیسیون موارد خاص در این دانشگاه پیگیری شده است.
دکتر اشرفی زاده تاکید کرد: از برنامه های دانشگاه ایجاد دوره های میان رشته ای است که در این راستا ۱۰ قرارداد تدوین شده و براساس این قرارداد ها تاکنون ۳ طرح توجیحی به وزارت علوم ارسال شده تا فرآیند بررسی و راه اندازی آنها طی شود.
وی با اشاره به لزوم مشارکت دانشجویان در زمینه فعالیت های آموزشی گفت: از سال ۹۶ در دانشکده های این دانشگاه جلسات مختلفی با حضور دانشجویان برگزار می شود که در این جلسات دانشجویان نظرات خود را درخصوص فعالیت های آموزشی ارائه می کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: در سال ۹۸ نیز برنامه های اجرا شده در سال گذشته دنبال خواهد شد تا به نتیجه مطلوب در امور مختلف دست یابیم.
دکتر اشرفی زاده افزود: همچنین در سال جاری دو موضوع جدید با محوریت ایجاد ساز و کارهای لازم برای دانشجویان خارجی و یکپارچگی و هماهنگی بیشتر میان آموزش و پژوهش دنبال خواهد شد.
وی گفت: در وزارت علوم نیز در خصوص یکپارچگی و هماهنگی بیشتر میان آموزش و پژوهش فعالیت هایی آغاز شده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: آیین نامه انتخاب اساتید نمونه دانشگاه نیز که ۳ سال گذشته تدوین و نهایی شده بود نیازمند بازبینی است بنابراین بازبینی این آیین نامه در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر اشرفی زاده با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: اساتید نمونه دانشگاه براساس آیین نامه فعلی انتخاب شده اند.
وی عنوان کرد: اساتید پیشکسوت نمونه نیز با نظر هیات رئیسه دانشگاه انتخاب شده اند.