عمومی | دانشگاه تهران

نشست مشترک شورای مدیریتی موسسات کنفوسیوس دانشگاه تهران و دانشگاه یون‌نان چین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت بین‌الملل، نشست مشترک شورای مدیریتی موسسات کنفوسیوس دانشگاه تهران و دانشگاه یون‌نان چین با تاکید بر توسعه همکاری‌ها و تبادلات علمی ایران و چین، روز شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه و مسئولان برخی از دانشگاه‌های تهران برگزار شد.
در این نشست که اولین نشست مشترک شورای مدیریتی موسسات کنفوسیوس دانشگاه تهران و دانشگاه یون-نان چین بود، علاوه بر هیات کنفوسیوس دانشگاه یون نان چین، از دانشگاه داکا و دانشگاه شمال - جنوب بنگلادش، مدرسه زبان و کامپیوتر میانمار نیز شرکت داشتند.
دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، با اشاره به برنامه‌های بین‌المللی در چشم‌انداز ۵ ساله گفت: «در این برنامه گسترش همکاری با کشور چین و به طور خاص مرکز کنفوسیوس از برنامه‌های اساسی و محوری دانشگاه است».
در ادامه رئیس دانشگاه یون‌نان ضمن تشکر از همکاری دانشگاه تهران برای برگزاری نشست مشترک، اعلام کرد که بخش فرهنگی سفارت چین آنان را برای شرکت در این جلسه تشویق کرده و با اشاره به این موضوع که برخی از افراد دولتی کشور ایران مانند رئیس جمهور تحصیل کرده دانشگاه تهران هستند، از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در ایران و یکی از دانشگاه‌های برتر در غرب آسیا یاد کرد.
از جمله موضوعات مورد بحث در نشست مشترک هیات مدیره موسسه کنفوسیوس دانشگاه تهران و دانشگاه تهران گزارش‌های مالی و اجرایی، روش‌های زبان چینی، دوره‌های مشترک تحصیلی، دوره‌های کارشناسی ارشد زبان چینی، مدارس تابستانی، اعطای بورس‌های تحصیلی متقابل، انجام فرصت‌های تحقیقاتی در هر یک از دو دانشگاه و نهایتاً تدوین و امضای سند علاقه‌مندی دو دانشگاه به ایجاد مرکز تحقیقاتی مشترک یک کمربند یک راه (‌راه ابریشم جدید) بود.