عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشکده‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه ملی سنگاپور امضاء شد

گالری عکس
این تفاهم‌نامه دوشنبه ۹ اردیبهشت در هتل داریوش جزیره کیش و با حضور دکتر کریمی، رئیس دانشگاه، دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر جعفریان، رئیس بین‌المللی مجمع جهانی سلامت و دکتر تکیان، دبیر هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت منعقد شد.
دکتر اکبری ساری، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه در جریان این برنامه گفت: دانشکده بهداشت به منظور توسعه فعالیت‌های مشترک با مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و حرکت در مسیر بین‌المللی سازی، انعقاد توافقنامه‌های همکاری مشترک را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه به دنبال میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، تعامل با دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و اساتید شناخته شده آنها آغاز شد، اظهار داشت: از حدود چهار ماه پیش در ارتباط با دانشکده بهداشت دانشگاه ملی سنگاپور، با دکتر Teo Yik Ying به عنوان رئیس این مجموعه آشنا شدیم و به مرور توافقاتی برای همکاری در عرصه بهداشت و سلامت عمومی صورت گرفت.
دکتر اکبری ساری همکاری‌های پیش بینی شده با دانشکده بهداشت دانشگاه ملی سنگاپور را شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانست و بیان داشت: در گام نخست مقوله‌هایی چون تبادل اساتید و دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت مشترک در حیطه‌های سلامت جهانی و توسعه پایدار سلامت و تعامل اساتید دو دانشکده به عنوان استاد راهنمای پایان نامه دانشجویان مورد توجه قرار دارد.
رئیس دانشکده بهداشت افزود: رویکرد ما در آغاز، فعالیت مشترک بر روی پروژه‌های کوچک و عملیاتی‌تر است اما در بلندمدت تدوین و اجرای پروژه‌های بزرگ تحقیقاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی منتهی به مدرک در دستور کار خواهد بود.
وی در ادامه دانشکده بهداشت دانشگاه ملی سنگاپور را یکی از مجموعه‌های شناخته‌شده  و دارای سطح کیفی بالا به لحاظ آموزشی و پژوهشی توصیف کرد و گفت: با توجه به تشابهات زیاد این دو دانشکده از جهات مختلف، ارتباطات آتی حول موضوعات روز دنیا چون سلامت جهانی و توسعه پایدار سلامت خواهد بود.
دکتر Teo Yik Ying، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه ملی سنگاپور نیز امضاء این تفاهم‌نامه را فرصت بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک دانست و تصریح کرد: شباهت‌های بسیار زیادی در حیطه بهداشت و سلامت عمومی دو کشور وجود دارد و امیدواریم بتوانیم تجربیاتمان را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.
وی نیز از علاقه‌مندی دانشکده بهداشت دانشگاه ملی سنگاپور برای شروع همکاری‌ها در قالب پروژه‌های کوچک خبر داد و بیان داشت: مهم‌ترین آفت این سطح از تعاملات، همکاری با حجم بالای فعالیت‌ها و بدون پیش بینی منابع مالی کافی است.
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه ملی سنگاپور ادامه داد: تبادل اساتید و دانشجویان و فعالیت بر روی موارد مشترک بهداشت عمومی دو کشور که زمینه ساز بهبود سلامت جامعه شود، می‌تواند در آغاز مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور سنگاپور در حیطه‌های واکسن، پوشش همگانی سلامت، تقویت نظام‌های سلامت و کنترل بیماری‌های غیرواگیر طی سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی داشته و از سوی دیگر حوزه بهداشت ایران نیز در زمینه بیماری‌های غیرواگیر اقدامات جدی و موثری انجام داده که امضای این تفاهم‌نامه فرصتی برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های انجام شده، خواهد بود.

خبرنگار: مهناز وحیدی
عکس: جمشید ربیعی