عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: متولیان اصلی توسعه سلامت جامعه روستایی، دهیاران و شوراهای اسلامی هستند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویش دوست، ارتقا شاخص‌های بهداشتی و درمانی را از زیرساخت‌های توسعه پایدار در هر جامعه‌ای دانست و اظهار داشت: امروزه مدیریت روستاها بر عهده شوراهای اسلامی و دهیاران تحت عنوان نهادهای مردمی بوده و این انجمن‌های مردمی می‌توانند با سیاست‌گذاری، مدیریت و اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی باعث توسعه زیرساخت‌های روستا شوند.
خویش‌دوست تصریح کرد: مشارکت و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی با مراکز بهداشتی و درمانی علاوه بر ارتقای شاخص‌های سلامت در روند حفظ محیط‌زیست نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه ارتقا و تامین سلامت جامعه نیازمند مشارکت فعال همگانی است، گفت: شورا‌های اسلامی به عنوان نمایندگان مردم می‌توانند نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا کنند.
خویش دوست بیان کرد: زمینه‌های متنوع و زیادی برای مشارکت دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در نظام بهداشتی به ویژه در فرایندهای مرتبط با سلامت محیط وجود دارد و ما با اتخاذ استراتژی‌های مناسب باید زمینه مشارکت شوراها را تسهیل و عملیاتی کنیم و از پتانسیل بالای آنها در پیشبرد اهداف نظام سلامت استفاده کنیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: بهداشت محیط در شهرها و روستاها یکی از جنبه‌های بسیار مورد توجه و نیازمند مشارکت و همکاری همه‌جانبه است که اعضای شوراهای اسلامی می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند و ضمن فراهم کردن منابع برای تامین آن، در حفظ و تداوم خدمات مربوط نیز مثمر ثمر باشند.
وی بیان داشت : شهرستان دشتستان پیشرفتهای خوبی در زمینه مسائل بهداشتی در روستاها داشته است ولی ما به مشارکت فعال دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی برای رسیدن به شاخص‌های مورد انتظار استانی نیازمندیم .
اعضای شوراهای اسلامی می‌توانند با مشارکت  با مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت برنامه‌های مختلفی را برای مردم اجرا و  مردم را با عوامل خطر آشنا کرده و امکاناتی را برای توانمندسازی مردم روستاهای خود فراهم کنند.
هم‌زمان با فرارسیدن هفته سلامت، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای نظر آقا و بشیرآباد از توابع بخش سعدآباد با مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت نظرآقا ضمن تبریک این هفته ، از سرپرست، پزشکان، مراقبین سلامت و بهورزان تقدیر کردند.

انتهای پیام/ س.غ/ ۳۰۳۰