عمومی | دانشگاه مازندران

از اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه مازندران تجلیل شد

سند جامع راهبردی دانشگاه مازندران اجرا خواهد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در آستانه فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامی داشت مقام معلم، آیین نکوداشت مقام استاد و همچنین تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه مازندران با حضور مسئولان دانشگاهی و اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، دکتر یحیی طالبی رستمی سرپرست دانشگاه مازندران، با تاکید بر این که دانشگاه برای رشد و تعالی، نیاز به یک برنامه ریزی جامع و بلند مدت دارد، گفت: تدوین سند راهبردی دانشگاه مازندران، در آخرین جلسه هیات امنا مصوب و پس از بحث و بررسی کارشناسانه، صورت جلسات آن تدوین و تا پایان هفته، ارسال و قابل اجرا خواهد بود.
دکتر طالبی ادامه داد: در این سند، مسایل مختلفی از جمله آمایش آموزش عالی، توسعه آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، موارد دانشجویی و همچنین جذب اعضای هیات علمی پیش بینی شده است. بودجه ریزی و مسایل مالی نیز از مهم ترین بخش های مورد بحث در این سند می باشد.
سرپرست دانشگاه مازندران به نقش نخبگان و صاحب نظران در اجرای هر چه بهتر این سند اشاره کرد و افزود: با توجه به این که پس از تصویب این سند، کلیه اقدامات و امور مربوط به حوزه های مختلف دانشگاهی تنها در قالب آن قابل اجرا خواهد بود، لازم است تا کلیه دانشکده ها و گروه های آموشی با دقت، کلیه موارد این سند را مطالعه نمایند تا ابهامات، رفع و در مسیر اجرا دچار بحران نشوند.
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنان خود، به لزوم توجه به زیرساخت ها و کمبود فضاهای آموزشی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه در بحث زیرساخت و فضای آموزشی و پژوهشی در وضع مطلوبی نیست و باید این مشکلات برطرف شود. ما آمفی تئاتر رو باز را در هفته گذشته افتتاح کردیم و به فضل الهی، سلف سرویس خوابگاه خواهران نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید. سایر پروژه های عمرانی نیز با توجه به میزان و نوع اعتبارات مصوب ادامه، متوقف یا به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
دکتر طالبی با اشاره به فرا رسیدن ۵۰مین سال تاسیس دانشگاه مازندران گفت: در راستای معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و توانمندی های موجود در دانشگاه مازندران، کارگروه هایی جهت برگزاری جشن ۵۰ سالگی دانشگاه و همچنین جمع آوری کلیه نظرات، دیدگاه ها و ... تشکیل خواهد شد که در همین جا از کلیه کسانی که توانایی کمک و هم فکری با این کارگروه ها را دارند، طلب یاری می کنیم.

تعداد ۲۱ عضو جدید هیات علمی در سال ۱۳۹۷ جذب دانشگاه  شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر علی اکبر باقری خلیلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران نیز در این مراسم با اشاره به فرآیند انتخاب اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه گفت: این فرآیند، با عنایت به پیشنهادات و نظرات همکاران هیات علمی، شاخص ها از حالت کمی خارج و بر اساس اعلام دانشکده ها، ۱۸ نفر به عنوان اعضای هیات علمی نمونه در سال ۹۷ برگزیده شدند.
دکتر باقری افزود: در حوزه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی، ۷ نفر از مرتبه دانشیاری به استادی و ۲۱ نفر نیز از استادیاری به دانشیاری ارتقا یافته اند و ما امیدواریم تا شاهد رشد بیشتر این روند که باعث ارتقای سطح دانشگاه خواهد بود،باشیم. همچنین ۲ نفر از اعضای هیات علمی به افتخار بازنشستگی نایل آمده اند که برای ایشان نیز آرزوی موفقیت داریم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به میزان جذب اعضای هیات علمی جدید هم اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۷، ۲۱ عضو جدید هیات علمی به دانشگاه وارد و جذب گردیدند که از این تعداد، ۱۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های سطح ۱ کشور و ۵ نفر نیز دانش آموخته دانشگاه مازندران بوده اند.
عضو هیات رییسه دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، به رشته های جدید ایجاد شده در دانشگاه اشاره و گفت: در سال ۹۷، مجوز ایجاد ۱ رشته در مقطع کارشناسی(تاریخ)، ۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد(حقوق بشر، صنایع دستی و مدیریت کسب و کار) و ۱ رشته در مقطع دکتری(حقوق عمومی) را دریافت کردیم. همچنین، موافقت برای ایجاد رشته روانشناسی ورزش نیز دریافت شده که منتظر ابلاغ آن هستیم.

تصاویر بیشتر

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه های گروهی