عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری پنجمین همایش استانی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

برگزاری پنجمین همایش استانی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای یکشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

پنجمین همایش استانی گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با شعار "آینده کاری ایمن و سالم" در سالن اجتماعات نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا، این همایش با حضور معاون بهداشتی، مدیر سلامت محیط و کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده بهداشت، مدیر کل و بازرسان کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، جمعی از روسا و نمایندگان ادارات و سازمانهای استانی و شهرستانی و اعضای انجمن و مسئولین ایمنی و بهداشت صنایع،  با هدف گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای(هشتم اردیبهشت ماه) برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ابتدای ضمن بیان اهداف برگزاری همایش و تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای به حاضرین، اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای "آینده کاری ایمن و سالم" بر مبنای صد سال تجربه نامگذاری شده است و خوشبختانه این تجارب بعد از سال ها منجر به نزدیک شدن دیدگاههای ذی نفعان مختلف در دنیای صنعت و کار شده است.

دکتر فرزام بیدارپور گفت: آمارهای مرگ و میر و نیز بیماری های ناشی از کار در جهان موید این قضیه است که باید به مباحث مدیریت ایمنی و سلامت به صورت جدی توجه و در برنامه ریزی های توسعه گنجانده شود.

وی با بیان اینکه، برنامه ریزی در جهت پیشگیری همواره اولویت نخست است، اذعان نمود: رویکردهای پیشگیرانه در مدیریت ایمنی و سلامت، منجر به بهبود اثربخشی، بهره وری و صیانت از نیرو و محیط کاری می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر این موضوع که، تغییرات تکنولوژیکی در آینده منجر ایجاد روش های نوین کار می گردد، بیان داشت: متناسب با این تغییرات، لازم است روش های ایمنی و بهداشت نیز تغییر یافته و از علوم مختلفی از قبیل ارگونومی در بهبود فرآیندها بهره جست.

دکتر بیدارپور هزینه کردن برای ایجاد سلامتی را نوعی سرمایه گذاری بیان نمود و گفت: برقراری استانداردهای مختلف ملی و بین المللی منجر به باروری، رشد و توسعه می گردد و در صورتی که به استانداردها توجه نشود هزینه آن را باید آیندگان بپردازند.

در پایان این همایش که با همکاری معاونت بهداشتی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و انجمن مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان برگزار شد، از فعالین و برگزیدگان ایمنی و بهداشت حرفه ای سطح استان با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.