عمومی | دانشگاه فسا

افتتاح سه طرح عمرانی در دانشگاه فسا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فسا در روز یکشنبه یکم اردیبهشت، کتابخانه و خانه فرهنگ علامه دهخدا و مرکز رشد واحدهای فناوری فسا توسط وزیر محترم علوم به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل کتابخانه و خانه فرهنگ علامه دهخدا به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع با ۴ سالن مطالعه دختران و پسران، مطالعه آزاد و کافه کتاب، مخزن کتاب ۲۰ هزار جلدی و ۱۰ اتاق است که با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و نیز مرکز رشد واحدهای فناوری فسا به مساحت ۲۰۰ متر مربع بهره برداری رسید و با بهره برداری از این پروژه‌ها بیش از ۲ هزار متر مربع به فضای آموزشی دانشگاه فسا افزوده شد .

وزیر محترم علوم در ادامه، از بخشهای مختلف این دانشگاه بازدید و در جلسه اعضای هیئت علمی دانشگاه و مسئولین شهرستان فسا نیز شرکت کردند.

جناب آقای دکتر اژدری رییس محترم دانشگاه فسا در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین،"از مساعدت وزیر محترم علوم و نماینده شهرستان در افزایش بودجه دانشگاه قدردانی کردند و از خیر محترم آقای مهندس ولی بردبار به خاطر کمک به ساخت کتابخانه سپاسگزاری کردند .

دکتر اژدری افزودند: کتابخانه های معاصر، مرکز فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و فناورانه هستند و دانشگاه فسا با این دیدگاه اقدام به طراحی و ساخت کتابخانه و خانه فرهنگ فسا کرده است."

جناب اقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با طرح این پرسش که " صنعت ما تا چه میزان آمادگی و ظرفیت ورود به عرصه های جدید و بهره گیری از دانش روز را دارد؟ " خاطر نشان کردند: الگوی توسعه اقتصادی و اجتماعی ما توان کافی برای بهره‌گیری مناسب از دانش دانشگاهیان را ندارد و ما تا کنون مشتری جدی پشت در دانشگاه‌ها نداشته‌ایم و هر سازمان و نهادی که به دانشگاه سفارش داده و دانشگاه انجام نداده، اعلام کند .

وزیر محترم علوم با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری آن است که نگذارید رشد علمی کشور متوقف شود و یا شتاب آن کاهش یابد، خاطر نشان کردند: رشد علمی با توجه به علم جهان سنجیده می‌شود و بر این اساس دانشگاه‌ها باید تلاش نمایند .
دکتر غلامی، حل مسائل جامعه و پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف نهادها را یکی از رویکردهای اصلی وزارت علوم برشمردند و اظهار داشتند: از همه اساتید و دانشجویان درخواست می‌کنم که مشکل‌شناسی و مسئله‌یابی کنند و وزارت علوم هم به طور کامل از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند .

در این مراسم جناب آقای دکتر جمالی، نماینده محترم مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفتند که شهرستان فسا در مرکزیت شرق استان فارس قرار دارد،و همه این شهرستان را بعنوان یک شهرستان علمی و فرهنگی می شناسند. .

حضرت حجه الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه محترم فسا در این مراسم با بیان اینکه فضای جامعه ما در مسائل علمی و فرهنگی، نیاز به نخبگان علمی و فکری دارد، ابراز داشتند که بایستی دانشگاه فسا و بویژه دانشکده کشاورزی توسعه پیدا کند که محقق شدن این امر می تواند مرجع خوبی برای شهرستان فسا باشد.