عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

آموزش باید به زندگی حرفه ای ما تبدیل شود

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: آموزش یک مساله و مقوله اساسی است که باید به جزئی از زندگی حرفه ای ما تبدیل شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمود مهرمحمدی در کارگاه آموزشی کفایت های آموزشی و آموزش پژوهی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: ما کار آموزشی انجام می دهیم اما اهتمام درباره آموزش و ارتقای کیفیت در اساتید نهادینه شود که این کار حرکت مبارکی است.
وی با بیان اینکه آموزش و تدریس به حیات علمی و آموزشی ما تبدیل شود، ادامه داد: در دانشگاه های کشور، آموزش و ارتقای کیفیت آموزشی باید به دغدغه نهادیه شده بدل شود.
مهرمحمدی با اشاره به اینکه نوآوری های آموزشی در دانشگاه ها، نباید در سینه اساتید حبس شود، افزود: باید خلاقیت ها و نوآوری های ایجاد شده توسط اساتید به اشتراک گذاشته شود.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه باید به فکر اعتلای کیفیت آموزش عالی باشیم، ادامه داد: متاسفانه هیچ هدف، استراتژی، تحرک و فعالیت سازمان یافته متناسب با شان آموزش و آموزشگری با هدف ارتقای کیفیت به چشم نمی خورد.
وی اضافه کرد: نوعی رکود و سکوت معنی دار در عرصه ارتقای کیفیت آموزشی در سطوح کلان تا عمل آموزشگری خرد حاکم است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مدرک های اعطایی از طرف دانشگاه های کشور در تمامی کشورها مورد پذیرش قرار می گیرد و این نشان می دهد که کشورهای دیگر سطح آموزش کشور را قبول دارند.
دکتر ترحم مصری اضافه کرد: رابطه استاد و دانشجو در کشور یک رابطه پلیسی یا سودده نیست بلکه ارتباط بین دانشجو و استاد، ارتباط اجتماعی، دو طرفه و پرسشگری است و با توسعه از پرسشگری عبور می کنند.
وی اضافه کرد: باید در راستای ارتقای کیفیت آموزشی برنامه ریزی کنیم به همین دلیل ما برنامه های مختلفی در این زمینه تدوین کرده ایم که به مرور و در طول سال اجرا می کنیم.
در این جلسه دکتر عادل زاهد بابلان از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به معرفی دکتر محمود مهرمحمدی پرداخت و در آخر اعضای هیات علمی دانشگاه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.