عمومی | دانشگاه کردستان

هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در دانشگاه کردستان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، چیا سهراب نژاد، رییس جهاد دانشگاهی کردستان، در مراسم افتتاح هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با اشاره به رشد قابل توجه شرکت‌کنندگان این دوره از رقابت‌های دانشجویی اظهار کرد: حضور بین دانشجویان و جوانان از افتخارات و رسالت های اصلی جهاد دانشگاهی است.
وی افزود: شعار مسابقات ملی مناظره دانشجویی "فرصت برای یادگیری" است، لذا امید است که دانشجویان و جوانان برای تحقق این شعار به مناظره بپردازند.
رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان عنوان کرد: در این مسابقات برنده و بازنده مهم نیست، بلکه دانشجویان باید مناظره در یک فضای منطقی و درست را بیاموزند.
وی ادامه داد: به طور قطعی تیم های موافق و مخالف، دلایل خاص خود را برای دفاع از موضوع های منتخب دارند که باید به صورت علمی و منطقی و نه به صورت احساسی مطرح شود.
سهراب نژاد خاطرنشان کرد: شناخت و ترویج انتخاب مسیر درست برای حل مسایل و چالش های جامعه هدف اصلی و نهایی مناظره دانشجویی است.
لازم به ذکر است، در این دوره از مناظرات دانشجویی ۹۰ نفر شرکت‌کننده باهم به رقابت می‌پردازند که در پایان دو تیم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.