عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

توسعه پایدار تنها در سایه وجود نیروی کار سالم محقق می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهداظهار کرد :با توجه به اینکه نیروی کار یکی از چهار مولفه موثر در توسعه پایدار است سلامت و نشاط این نیروها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

به گزارش  وب دا ، دکتر قلیان اول ضمن تبریک این روز به تمامی کارگران، کارفرمایان و کارشناسان بهداشت حرفه ای حوزه بهداشت، ابراز کرد :هدف این مناسبت تاکید بر توسعه پایدار با تامین محیط کار ایمن و سالم با رویکرد مدیریت، مشارکتی و فن آوری های نوین است .

وی اظهار داشت : سالانه ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار کارگر به علت حوادث و بیماریهای شغلی جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که ۳۷۴ میلیون کارگر دیگر نیز از حوادث شغلی غیرکشنده رنج می برند.

دکتر قلیان اول خاطر نشان کرد: نیروی کار به عنوان یکی از چهار مولفه موثر در کنار سایر مولفه ها از قبیل تکنولوژی، مواد و انرژی و سازمان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی گفت:، توسعه پایدار تنها با وجود نیروی کار سالم، فعال و با نشاط امکان پذیر است.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه اصلاح و بهسازی محیط های کار و کنترل و تعدیل عوامل حادثه ساز و بیماریزا و کنترل سلامت کارکنان و توجه به جنبه های روحی و روانی منابع می تواند باعث ارتقاء کیفیت و بهره وری سازمان شود، اظهار داشت: این امر در نهایت افزایش تولید ناخالص ملی و ارتقاء بهینه و توان اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

دکتر قلیان اول، تامین محیط کار ایمن و سالم از طریق مشارکتهای اجتماعی، شناسایی قابلیتهای بالقوه سلامت و توسعه اقدامات پیشگیرانه، آموزش کارگران، کارفرمایان و کلیه دست اندرکاران، ارتقاء شاخص های کنترلی عوامل زیان آور و محیط کار ایمن و سالم، ارتقاء کمی و کیفی معاینات شغلی کلیه شاغلین و ارتقاء کمی و کیفی بازرسی های بهداشت حرفه ای را از جمله استراتژی های حوزه بهداشت در راستای ارتقاء سلامت شاغلین برشمرد.

هشتم اردیبهشت ماه مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۱۹ روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای و شعار امسال این مناسبت « آینده کاری ایمن و سالم» تعیین شده است.

{jcomments on}