عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت با حضور رئیس دانشگاه

برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت با حضور رئیس دانشگاه یکشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

مراسم اختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت با حضور رئیس، معاونین بهداشتی و اجتماعی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همراه مدیر کل و معاونین آموزش و پروش استان، جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، سفیران سلامت و مدیران مدارس مروج سلامت در تالار امام خمینی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا، در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت های سفیران سلامت و تبریک روز معلم، گفت: جامعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان خود را حاصل تلاش و کوشش معلمین دلسوزی می داند که با زحمات شبانه روزی و بی وقفه خود منجر به ثمر نشستن میوه های امید و زندگی شغلی خود شدند که بدین جهت لازم است از تمامی دست اندرکاران آموزش و پرورش سپاسگزاری خود را اعلام نمایم.

دکتر سیامک واحدی با بیان اینکه مدارس مروج سلامت بهترین الگو برای ایجاد مدرسه ای سلامت محور است، اضافه کرد: امروزه با تغییر سبک زندگی و بروز انواع بیماری های غیرواگیر لازم است تعادل را حفظ کرده و این مهم از سنین کودکی در خانواده ها نهادینه شود.

وی ضمن بیان این مطلب که مدارس مروج سلامت یکی از ارکان اصلی ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با ادارات آموزش و پرورش است، افزود: مردم عزیزمان از لحظه تولد و در تمامی اوقات زندگی با دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط هستند و یکی از بخش هایی که منجر به بهود این ارتباط شده و تاثیر زیادی بر سلامتی جامعه دارد مدارس مروج سلامت است زیرا سلامتی را به صورت یک فرهنگ از همان سنین پایین، آموزش می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن بیان اینکه، هزینه برای ارتقا و بهبود مدارس مروج سلامت نوعی سرمایه گذاری است که منجر به تضمین آینده ای سالم، پرنشاط و بارور برای جامعه می گردد، ادامه داد: این قبیل مدارس یک نظام آموزش سلامت هستند که در ان اولیاء، دانش آموزان، مربیان و خانواده ها با همکاری بین هم سلامتی را ارتقا و ترویج می دهند.

دکتر واحدی رشد شاخص های مدارس مروج سلامت در استان را بی نظیر عنوان کرد و تصریح نمود: با تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده در دانشگاه، میانگین مدارس مروج سلامت استان بالای ۳۵ درصد است که هم نسبت به متوسط سال قبل(۱۹ درصد) و هم میانگین کشوری(۲۲ درصد) رشدی قابل ملاحظه دارد.

وی اظهار داشت: آموزش سالم سازی محیط زیست، تغذیه سالم، مشاوره های روانی اجتماعی، استفاده صحیح از تکنولوژی و تحرک بدنی از جمله اصولی است که باید آموزش داده شود.

در پایان این مراسم، از سفیران سلامت، رابطین آموزشی، مدیران مدارس مروج سلامت و دانش آموز سفیر سلامت برتر با اهدا لوح تقدیرتجلیل به عمل آمد.