عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در راستای ترویج فرهنگ اهدا عضو؛ خانواده‌های اهداءکننده عضو در تنگستان تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان در حاشیه همایش پرسنل شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: فرهنگ اهداء عضو به عنوان یک حرکت خداپسندانه باید در جامعه ترویج یابد و در همین رابطه بر خود لازم دانستیم تا از خانواده‌های اهداءکننده عضو در تنگستان تقدیر کنیم.
مهندس عادل مقدس از خانواده‌های حیدرزاده و حیدری که با اهداء اعضاء پیکر عزیزان خود موجب بازگشت تعدادی از هم‌وطنانمان به زندگی عادی شده‌اند تشکر کرد و بیان داشت: خوشبختانه نگاه و فرهنگ اهداء عضو در سال‌های اخیر با درک درست شهروندان برای نجات و زندگی بخشیدن به بیمارانی که نیازمند پیوند اعضاء هستند رو به امیدواری است.
وی ادامه داد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهداء یک تا ۸ ارگان حیاتی خود مانند قلب، کبد، دو ریه، دو کلیه، لوزالمعده و روده، فردی را از مرگ حتمی نجات دهد.
مهندس مقدس ،ندانستن معنی و مفهوم مرگ مغزی را اصلی‌ترین مشکل فرهنگی در ارتباط با رضایت افراد برای اهداء عضو به بیماران نیازمند دانست و تاکید کرد: قبل از صحبت با مردم در رابطه با پسندیده بودن اهداء عضو، باید آنان را با معنی و مفهوم علمی و دقیق مرگ مغزی آشنا کرد.
رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان بیان داشت: تصمیم اهداء عضو یک تصمیم مهم و احساسی از سوی خانواده‌هاست که می‌توان با فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت این تصمیم که زیباترین جلوه از ایثار و از خود گذشتگی است، بخش قابل‌توجهی از این چالش‌های احساسی را مدیریت کرد.
مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان با آرزوی صحت و سلامتی برای مردم تصریح کرد: باید با ارائه اطلاعات لازم به مردم و فرهنگ‌سازی در این خصوص همه با دریافت کارت اهداء عضو به عنوان یک سفیر اهداء عضو نجات‌بخش جان بیماران نیازمند پیوند باشند.
همه کسانی که تمایل داشته باشند به عنوان اهداءکننده عضو کارت اهداء عضو دریافت کنند می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی ehda.center در این سایت ثبت‌نام نمایند
انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰