عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: در حوزه خدمت‌رسانی به مردم خلل ایجاد نخواهد شد/ پرستاران یکی از اهرم‌های اصلی درمان هستند

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه، دکتر جعفر زارعی زاده در سمینار یک‌روزه بررسی راهکارهای رشد و بالندگی در پرستاری اظهار داشت: یکسری موانع در استخدام نیرو در سطح کلان وجود دارد اما با برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح دانشگاه و رایزنی‌هایی که با وزارتخانه صورت گرفته تلاش‌ها بر این است که در حوزه خدمت‌رسانی به مردم خلل ایجاد نشود.
وی بابیان اینکه تمام تلاش ما این است که بتوانیم با تجهیز نیرو در قالب قرارداد شرکتی یا طرح نیروی انسانی نیازهای بیمارستان‌ها را تا حدودی مرتفع ساخته و از نیروهای طرحی در کنار نیروهای باتجربه بهره بگیریم گفت: با توجه به اهمیت ارتباط بین دانشکده پرستاری مامایی و بیمارستان‌ها امیدواریم با برگزاری چنین سمینارهایی چالش‌ها و فاصله‌های موجود در این زمینه تا حدودی مرتفع شده و با کمک اساتید این حوزه بتوانیم باعث بالندگی و پویندگی کارکنان در سطح بیمارستان‌ها و شاهد ارتقا مهارت‌های علمی و عملی پرسنل حوزه درمان باشیم.

پرستاران یکی از اهرم‌های اصلی درمان هستند


دکتر جعفر زارعی زاده افزود: پرستاران یکی از اهرم‌های اصلی درمان هستند و با سخت‌کوشی و تلاشی که علی‌رغم تمام کمبودهای موجود دارند مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم در بعد آموزش و بالندگی علمی و عملی، پرسنل را تقویت و با افزایش حمایت‌های رفاهی و عاطفی,  نشاط و انگیزه را در آن‌ها افزایش دهیم.
سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز به عنوان یکی از سخنرانان این سمینار در خصوص راهکارهای ارتقا صلاحیت بالینی پرستاران به عنوان یکی از مقوله‌های اصلی بالندگی در پرستاری سخنرانی کرد.
عبدالرسول عباسی ضمن ارائه گزارشی از پژوهشی که در سال ۹۵ در این خصوص و مقایسه صلاحیت بالینی انجام‌شده در بین یک بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح بوشهر انجام‌شده اظهار داشت: در حال حاضر از مهم‌ترین عوامل حفظ و ارتقا صلاحیت بالینی پرستاران را می‌توان به سازمان‌دهی محیط بالینی، جو روانی بخش، برنامه‌های آموزش مداوم، مدیریت موثر و کنترل و نظارت نام برد.
رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری استان نیز گفت: پرستاران بیش‌ترین حضور را در کنار بیماران داشته و در جریان روند درمان و احوالات آن‌ها قرار دارند .
حسین پوپ ضمن اشاره به مزایای استخدام کمک پرستاری در بیمارستان‌ها بیان کرد: با به‌کارگیری کمک پرستاران طبق شرح وظایف خواسته‌شده دغدغه پرستاران بالینی کم‌تر شده و با تمرکز بیشتری می‌توانند به وظیفه اصلی خود در حوزه مراقبتی ورود کنند.
وی ضمن تاکید بر کم کردن بروکراسی در پرستاری خاطرنشان کرد: مدیران پرستاری نیاز به داشتن فرصت مطالعاتی و پژوهشی بیشتری هستند که با بروکراسی فعلی در مجموعه درمان، این امر امکان‌پذیر نبوده و باید با کم کردن مشغله‌های متفرقه فرصت برنامه‌ریزی بهتر را در جهت بهبود امور پرستاری به مدیران پرستاری داد.
سرپرست بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه نیز به عنوان میزبان این سمینار ضمن قدردانی از اساتید و شرکت‌کنندگان در این دوره گفت: هدف از برگزاری این سمینار ارتقای مهارت‌های علمی و عملی مدیران پرستاری بوده است.
شهرام جلال پور افزود: شایستگی بالینی پرستاران از عوامل موثر بر افزایش کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان‌ها است که با تداوم این آموزش‌ها به این هدف نزدیک‌تر خواهیم شد.
سمینار یک‌روزه بررسی راهکارهای رشد و بالندگی در پرستاری با حضور معاون درمان، رئیس دانشکده پرستاری مامایی، سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس هیات مدیره نظام پرستاری بوشهر، مدیران پرستاری، سوپروایزرهای آموزشی و مسئولین زایشگاه‌های بیمارستان‌های تابعه دانشگاه به میزبانی بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه برگزار شد.

انتهای پیام/ م ک- ۴۰۳۰