عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

سخنرانی معاون بهداشتی قبل از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته سلامت

معاون بهداشتی در سخنرانی خود در روز جمعه مورخ ۶/۲/۹۸ قبل از خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در راستای هفته سلامت اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت نامگذاری شده است.

وی، مهم ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را در حوزه سلامت دانست و افزایش امید به زندگی در ایران را بالای ۷۰ سال برشمرد که حاصل توجه به کودکان، میانسالان و سالمندان می باشد.

دکتر مروجی با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال رونق تولید افزود: تولید سلامت برای جامعه باید رونق پیدا کند و رونق تولید سلامت برای همگان با پوشش همگانی سلامت وظیفه همه ماست.

وی با بیان این که ۸۰ درصد مردم کاشان طی سال گذشته جهت بررسی وضعیت سلامت و دریافت خدمات رایگان به پایگاه های سلامت مراجعه نموده اند گفت: ۲۰ درصد از مردم عزیز شهرستان که تا کنون در این خصوص اقدام نکرده اند در اولین فرصت جهت بررسی تندرستی خود به پایگاهای سلامت در سطح شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: بررسی وضعیت سلامت افراد با شرح حال دقیق در پرونده الکترونیک سلامت و ارزیابی توسط مراقبان سلامت در پایگاه ها صورت میگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین با تاکید بر رعایت نکات سلامت در ماه مبارک رمضان به مواردی مثل خوردن و آشامیدن، خواب و استراحت، تحرک و ورزش، سلامت روان و ... اشاره کرد و از ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان به خاطر فرصتی که در اختیار دانشگاه قرار دادند تشکر کرد.

یاد آور می شود در حاشیه مراسم نماز جمعه کارشناسان معاونت بهداشتی نسبت به بررسی سلامت جسمی و مشاوره تغذیه ای نمازگزاران اقدام نمودند.