عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پیامی فرارسیدن هشتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت.

به گزارش وب دا، متن پیام دکتر فرزام بیدارپور بدین شرح است:

فرارسیدن هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ شمسی مصادف با ۲۸ آوریل سال۲۰۱۹ میلادی که از سوی سازمان بین‌المللی کار( ILO ) به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با  شعار آینده کاری ایمن وسالم (برمبنای ۱۰۰ سال تجربه) نامگذاری شده است را به جامعه بزرگ و تلاشگر عرصه سلامت شاغلین تبریک عرض می نمایم.

روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در واقع یک هدف گذاری سالیانه بین‌المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است. برگزاری مراسم در این روز بخش مهمی از استراتژی های جهانی سازمان بین‌المللی کار برای ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط‌های کاری است که باعث ارتقای آگاهی‌های مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می‌شود.

گذشته از هزینه های اقتصادی(مستقیم)، هزینه های نامشهودی(غیر مستقیم) نیز وجود دارد که به طور کامل دیده نمی شود و می تواند شامل رنج بی حد وحصر انسانی ناشی از شرایط ضعیف ایمنی وسلامت شغلی در محیط های کاری باشد که امید است با درس گرفتن از تجارب گذشته و با استعانت و یاری از علم روز فعالان این عرصه اعم از کارفرما، کارگر و دانش آموختگان به ایجاد محیط ایمن و سالم منجرگردد.

امیدوارم در سال جاری با کوشش بی وقفه، بهره گیری از اهداف توسعه پایدار، تامین محیط کار ایمن و سالم با رویکرد مدیریت مشارکتی و استفاده از فن آوری های نوین، سبب به بار نشستن شعار " آینده کاری ایمن و سالم " گردیم.