عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارتقاء فرایند تکنولوژی آموزشی ماموریت جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: دانشگاه علاوه بر ۵ ماموریت ویژه منطقه آمایشی۹، دو ماموریت جدید در حوزه تکنولوژی آموزشی و ماموریت سلامت و امنیت غذایی را برعهده گرفته است.

دکتر اعتضاد رضوی، در گفتگو با وب دا،  با بیان اینکه در حوزه آموزش در سال گذشته تمام تلاش خود را معطوف به این موضوع کردیم که هم جهت با سیاست های وزارت بهداشت در راستای تحول و نوآوری آموزش، گام های قبلی را با استحکام بیشتری برداریم، تصریح کرد:  در طرح تحول و نو آوری نظام آموزش عالی سلامت و طرح آمایش سرزمین ، فعالیت گسترده ای در منطقه ۹ آمایشی که استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را شامل می شود انجام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:در ۹ دانشگاه و دانشکده کارگروه تخصصی با مامویت های مشترک در حوزه طرح تحول نظام سلامت تشکیل شده و فعالیت نسبتا خوبی انجام شده است، از همین رو سعی شده تا به سمت ارتقا کیفی آموزش حرکت کنیم.

دکتر اعتضاد رضوی با اشاره به اینکه  در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش ۱۱ برنامه مشترک در منطقه ۹ آمایشی در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: علاوه براین در حال حاضر هفت ماموریت ویژه نیز در این منطقه در حال اجرا است .

وی عنوان کرد: ۲ ماموریت جدید نیز به دانشگاه علوم پزشکی محول شده که ارتقاء فرآیند مربوط به تکنولوژی آموزشی و ماموریت سلامت و امنیت غذایی از آن جمله است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه تلاش دانشگاه براین بود که با هماهنگی دانشگاه های منطقه در حوزه هایی که ماموریت ویژه دارد در جهت مرجعیت ملی حرکت کند و در رشته مقاطع مرتبط بتواند مجوز لازم را از وزارت بهداشت دریافت کند، ابراز کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت با راه اندازی رشته تخصصی علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت قطعی کرده است که این موضوع یک اتفاق جدید در این زمینه است.

دکتر اعتضاد رضوی با اشاره به اینکه در حوزه تغذیه و سلامت و امنیت غذایی که دو کار گروه ای است که به منطقه ۹ محول شده است، اظهار کرد: خوشبختانه نقشه آمایش سرزمین رشته های مرتبط با تغذیه و نحوه توزیع رشته های مختلف برنامه ریزی شده و طرح آمایشی تهیه و نقشه راه ارایه شده است.

وی ابراز کرد: در حوزه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه با شورای استانی امنیت و سلامت غذایی همکاری دارد و امیدواریم در حوزه علوم دندان پزشکی و طب تکمیلی و طب هنر هم فعالیت خوبی انجام شود چراکه اینها ماموریت های دیگر منطقه ۹ هستند که گزارش آن به صورت تفصیلی ارایه شده است.

دکتر اعتضاد رضوی با تاکید براینکه بیمارستان هاشمی نژاد، بیمارستان عمومی برای آموزش کارورزان و کار آموزان و رشته های پیراپزشکی طراحی شده است که امیدواریم در سال اینده این بیمارستان تکمیل شود، تصریح کرد: بخش جنرال آن برای رشته های پرستاری و مامایی و رشته های پیراپزشکی وپزشکی تجهیز شود که این اتفاق یک فرصت در راستای آموزش پاسخگو است.

{jcomments on}