عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

شهردار اراک خواستار افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی شد.

شهردار اراک خواستار افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ، شهردار اراک در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ، اظهار داشت : اولویت اصلی شهرداری، ارتقای کیفی زندگی شهروندان است و لازمه دستیابی به این مهم تعامل این دو مجموعه است .
محمد کریم شفیعی تاکید کرد : شهرداری اراک آمادگی کامل دارد در راستای ارائه خدمات مناسب شهری به شهروندان ، ارتقا و ایمن سازی ساخت و سازها ، گام های موثری بردارد .

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بیان کرد : چنانچه شهرداری و سازمان نظام مهندسی در کنار هم قرار گیرند می توان شاهد رویدادهای موثر و مطلوبی در سطح شهر اراک هستیم . شفیعی با اشاره به راه اندازی سامانه" عیان" توسط شهرداری گفت : با راه اندازی این سامانه نحوه خدمات رسانی دو مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی در کوتاه ترین زمان و به‌ صورت شفاف، روشن و عیان صورت می گیرد .

شهردار کلان شهر اراک با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب از سوی شهرداری به مردم بیان داشت : با توجه به اینکه طی سال های گذشته بخشی از اعتماد مردم به شهرداری از بین رفته ، می طلبد با شنیدن دیدگاه ها و نظرات مردم و ایجاد اتاق شیشه ای در شهرداری در راستای شفاف سازی امور بتوانیم اعتماد عمومی مردم را دوباره جلب کنیم .

رئیس سازمان نظام مهندسی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تخصص و بومی بودن شهردار کلان شهر اراک گفت : می توان با راه اندازی سامانه شفاف سازی " عیان " ، اعتماد عمومی مردم را به مجموعه شهرداری بازگرداند و با تعاملات گسترده میان دو مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان گام های موثری در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم برداشت .

مجید ثاقبی افزود : سازمان نظام مهندسی ساختمان با گسترش وب بیس و افزایش ۵ نرم افزار جدید، اقدامات مناسبی در راستای کاهش رفت و آمد شهری و مراجعه حضوری و صرفه جویی در زمان انجام داده است که در این سامانه گزارشات به صورت آنلاین ( اینترنتی ) قابل مشاهده است .

وی با یادآوری عضویت بیش از ۵ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد : این سازمان آمادگی کامل دارد که از نیروهای مجرب و متخصص از مقطع لیسانس تا دکترا به عنوان مشاوره در اختیار شهرداری قرار دهد و راهکارهای مطلوب و ویژه ای در نقاط مختلف شهری و بهبود فرهنگ زندگی شهری ارائه شود .
ثاقبی بر گسترش ارتباط تنگاتنگ این دو مجموعه تاکید کرد و گفت : بر اساس قانون ، کنترل طراحی ، نظارت و اجرا بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است لذا انتظار می رود که دستور نقشه قبل از طراحی ، ظرفیت و صلاحیت در نظام ، کنترل و سپس به دفاتر ارجاع و در پورتال ثبت شود.