عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

در نشستی مشترک  با حضور دکتر مویدی معاون ترویج و آموزش سازمان  "دستورالعمل آموزشی – ترویجی کاهش اثرات مخرب بعد از سیل در استان لرستان" تدوین شد

در نشستی مشترک  با حضور دکتر مویدی معاون ترویج و آموزش سازمان  "دستورالعمل آموزشی – ترویجی کاهش اثرات مخرب بعد از سیل در استان لرستان" تدوین شد


در نشستی با حضور دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به همراه تیم ۱۰ نفره پژوهشگر مروجان ارشد کشور در تخصص‌های مختلف، ضمن بازدید فنی از مناطق سیل زده استان لرستان در چهارشنبه ۴ اردیبهشت جاری " دستورالعمل آموزشی ترویجی کاهش اثرات مخرب بعد از سیل در بخش کشاورزی" تدوین شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، با حضور رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و تیم ۱۰ نفره پژوهشگر مروجان ارشد کشور در تخصص‌های مختلف، نشست تخصصی بررسی راهکارهای احیا و بازسازی مزارع، باغات و واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیلاب در سازمان جهادکشاورزی استان لرستان برگزار شد.
پژوهشگر مروجان ارشد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به دعوت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان به مناطق سیل زده شهرستان معمولان و پلدختر اعزام شدند و ضمن بازدید فنی و گفتگو با بهره برداران، در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی لرستان که با حضور نمایندگان استانداری، مدیران کل بحران و پدافند غیرعامل تشکیل شد، شرکت کردند که در این جلسه، دستورالعمل فنی و توصیه‌های تخصصی در حوزه های مختلف کشاورزی در شرایط پساسیل تدوین و برای اجرا ابلاغ شد.
دکتر سپهوند رییس مرکز تحقیقات  و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان ضمن ارائه گزارشی از خسارات سیل اخیر که توسط کارشناسان مراکز جهادکشاورزی به ثبت رسیده خاطر نشان کرد برای جبران خسارات باید همه دستگاهها آستین همت بالا زده و کار جهادی انجام شود. وی همچنین اعلام کرد: در سیل اخیر زیرساخت‌ها، زمین های کشاورزی و باغات دچار آسیب جدی شده اند. حتی در مناطقی خسارت صد درصدی ثبت شده است که عمده منبع درآمد بهره برداران از همین زمین ها و باغات بوده است.
وی ضمن تاکید بر حضور پررنگ و جدی محققان در مناطق سیل زده اظهارداشت: تحقیقات در خدمت بخش کشاورزی است و از تمام ظرفیت ها برای انتقال دانش به کشاورزان و بهره برداران باید استفاده شود.