عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

در هفته سلامت برای یاری بیماران، خون اهدا کنیم

اهدای خون سالم برگ زرین سخاوتی است که سلامتی جامعه و نیازمندان خونی را به ارمغان می آورد که چشم امیدشان به دل های بزرگ هموطنان دوخته شده است.

خوب می دانیم اهدای خون به چه معنا است، بارها از کنار مراکز انتقال خون و پایگاه های سیار آن گذشته و شعارهای آن را دیده ایم اما بی تفاوت رد شده و در خیابان بعدی همه چیز را فراموش کرده ایم، نیاز مبتلایان به بیماری هایی مانند تالاسمی و مجروحان حوادث را به فراموشی می سپاریم و فقط روزی آنان را یاد می کنیم که برای خود ما نیز چنین شرایطی پیش آید.

محال است از نیازهای خونی ندانیم، لب گشودن و سخن گفتن درباره این نیازها دور باطل است، بیاییم بار دیگر  بی تفاوت از کنار مرکز سیار انتقال خون نگذریم و در صورت فراهم بودن شرایط، دستی در جیب پرسخاوت رگ ها ببریم و به آن بیمارانی فکر کنیم که زندگی شان مرهون قطره ای از خون ما است. پس بیاید در هفته سلامت خون اهدا کنیم.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشه هست، آمده است پایگاههای اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی ( تقی¬آباد ) ابتدای خیابان دانشگاه )از ساعت ۷:۴۵ الی ۱۸:۴۵ به صورت یکسره ) – پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید –پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم¬آباد-پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ - پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب ۳۳ و پایگاه ثامن ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست ( پارکینگ شماره۴ حرم مطهر رضوی ) می باشند.

{jcomments on}